Garaże część kolejna czyli 2

czwartek, 14 listopada 2013

Słów kilka o garażach wolnostojących jako kontynuacja poprzedniego wpisu. Plusy, minusy i rzeczy znane lub nie dla większości. Pierwsza sprawa jest taka, że wolnostojący garaż podlega przepisom dokładnie tak samo jak budynek.

źródło: flickr autor:Justin Russell
Jednym z dobrych rozwiązań jest w ogóle budowa garażu przy linii ogrodzeń dzięki temu oszczędzimy trochę miejsca (w przypadku gdy mamy większą działkę i możemy sobie na to w ogóle pozwolić).
Bardzo fajną sprawą jest to, że nie ma żadnych uregulowań czy też przepisów, które regulują jak blisko lub jak daleko ma stać garaż od domu - dzięki temu możemy ustalić jego położenie w zasadzie tak jak nam to najbardziej pasuje.

Planując jednak taki garaż trzeba trochę pomyśleć odnośnie wjazdu, wyjazdu i położenia (sprawy raczej oczywiste ale warto przypomnieć bo często można o czymś zapomnieć):
  • Warto ustawić tak by łatwo było skręcać i manewrować autem (raczej logiczne) przy wjeździe i wyjeździe
  •  To co już było wspomniane czyli budowa na linii granicy działki (oszczędność miejsca na działce)
  • Warto przemyśleć połączenie lub przejście między domem a garażem bowiem nie zawsze będzie piękna pogoda :) 
Co do wyglądu garażu to jasna rzecz i oczywista, że dobrze żeby był projektowany jak dom (w tym samym stylu). Podobne pokrycie dachu, stolarka okienna, elewacja, materiały budowlane i oczywiście bryła garażu (przykłady)

WAŻNE: by pamiętać, że wg. przepisów minimalne wymiary wewnętrzne garażu to 2,3m x 5m!

37 komentarzy

  1. Dlatego większość ludzi wybiera typowe "blaszaki" albo projekt domu z garażem, biurokracja się szerzy więc lepiej zrobić coś od razu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj żeby zrobić garaż na własnym terenie trzeba jeszcze mieć na to pozwolenie...

    OdpowiedzUsuń
  3. W mojej okolicy wszystkie garaże są robione na działkach prywatnych i rzeczywiście sporo osób miało mnóstwo papierkowej roboty z tym - mimo że mieli własny teren

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego warto szukać osiedli z podziemnymi parkingami :)

      Usuń
  4. Warto, ale też podziemny parking to nie to co prywatny garaż gdzie możesz sobie urządzić drugą piwnicę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe miejsce! Ciekawe co teraz się tam produkuje. Bo raczej nie hale z drewna klejonego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że już nie ma tego miejsca, bardzo ładnie się ono prezentowało, lubiłem tam czasami wpadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam pojęcia, że przepisy określają minimalne wymiary garażu. Przydatna informacja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedziałam o takich przepisach. W przyszłości na pewno mi się to przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Garaż jak garaż, teraz już znam przepisy :) dzięki
    http://meblearkadius.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety teraz prawie na wszystko trzeba mieć pozwolenie... :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Praktyczne porady :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  12. Cenne wskazówki, na pewno się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  13. Widać, że pisał fachowiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie wyjaśniasz zawiłe zagadnienia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też myślałem, że skoro mam własną działkę, to mogę na niej postawić, co chcę.. Dzięki za info!

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekałem na kolejną część ;) Dzięki wielkie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Post na bank się przyda, idzie wiosna i pewnie wiele osób będzie stawiać garaże :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi też się przyda ten wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja uważam że taki garaż to większość plusów niż minusów. Lepszy taki niż podziemny.

    OdpowiedzUsuń
  20. Podziemny garaż to zazwyczaj gdy ma się mieszkanie w nowym budownictwie, wynajem to duże koszty takiego garażu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny blog. Bardzo podoba mi się tematyka tej stronki. Uwielbiam takie przeglądac.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy blog. Lubię blogi tego typu. Super wpis.

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny blog. Bardzo lubię przeglądać blogi tego typu. Są bardzo inspirujące. Będę tutaj częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten blog jest dla mnie ogromną inspiracją. Jestem pod wrażeniem. Super talent

    OdpowiedzUsuń
  25. Podziwiam za kreatywność. Super jestem pod ogromnym wrażeniem. Będę częściej tutaj zaglądać. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajnie się to prezentuje. Uwielbiam taki styl. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny blog. Uwielbiam blogi tego typu. Interesuję się taką tematyką. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawy wpis. Jestem pod wrażeniem. Będę częściej tutaj zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawy blog. Jestem pod wrażeniem. Będę częściej tutaj wpadać. Podoba mi się tematyka bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny blog. Bardzo lubię blogi tego typu. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

 

Most Reading

Reklamy